به گزارش برترین خبر ، دکتر حامد نیک پی ایده پرداز و مجری طرح بیان کرد: یکی از مواردی که در حوزه آموزش و پرورش باید به آن توجه نمود, لوازم نوشتاری مورد استفاده دانش اموزان است.

وی در این طرح اثبات کردکه دانش اموزان کلاس سوم ابتدایی به بعد باید از خودنویس برای نوشتار استفاده نمایند و دلایل آن را چنین بیان کرد:

– جوهر خودنویس با فشار کمتری نسبت به مداد، با چسبندگی بیشتر نسبت به خودکار به کاغذ می چسبد که باعث می شود دانش آموزان هنگام نوشتن خستگی کمتری را احساس کنند، و دانش آموزان ترغیب می شوند زمان بیشتری را به نوشتن بپردازند.

– با توجه به ساختار نوک خودنویس و نوع جوهر دهی، نوشتن با خودنویس برای دانش آموزان لذت بخش است .بنابرین با توجه به لذت نوشتن با خودنویس دانش آموزان به نوشتار و آموزش علاقمندتر می شوند.

– با همگانی شدن استفاده از خودنویس در بین افراد جامعه و با توجه به لذت نوشتن با خودنویس، باعث می شود افراد جامعه تلاش کنند تا زمان بیشتری را به نوشتار بپردازند، و همچنین مطالب بیشتری برای نوشتن داشته باشند. برای این منظور، افراد کتاب و یا مطالب بیشتری را مطالعه می کنند ، تا حیطه دانستنی های خود را وسعت ببخشند تا اینکه مطالب بیشتری برای نوشتار داشته باشند. استمرار در این مسیر باعث ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه می شود که از ارکان پیشرفت فرهنگی یک جامعه است.

– با توجه به ساختار نوک خودنویس و جریان جوهر، دانش آموزان هنگام نوشتن با خودنویس بایددقت بیشری را اعمال نمایند، که این باعث بهبود مهارتهای حرکتی و شکل گیری نظم در ساختار فکری دانش اموزان می شود.

– کارشناسان از پیوند دست خط با شخصیت افراد تاکید می ورزند. با توجه به استفاده از خودنویس برای امضای و یا نوشتار مدیریتی، جایگاه و پرستیژ مدیریتی در ذهن دانش آموزان ایرانی القا می شود.

– استاد واشقانی و استاد سپهری از اساتید بنام خوشنویسی ایران بیان کردند برای بهتر نوشتن و زیبا نوشتن، خودنویس خودنمایی می کند. بنابرین استفاده از خودنویس باعث گسترش زیبانویسی در بین افراد جامعه و حفظ میراث کهن خوشنویسی می شود.

خوشبختانه این طرح مورد استقبال وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و دکتر حسینی, مدیر کل دفتر پیش دبستانی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این افتتاحیه گفت: طرح استفاده از خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در پروژه مدرسه خوانا معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می گیرد و از سال بعد در حدود پنج درصد از مدارس کشور اجرایی خواهدشد.

در ادامه دکتر نیک پی ابراز امیدواری کرد که این طراح ان شاءالله تا سال ١۴٠٧ مورد استفاده کلیه دانش اموزان سراسر کشور قرار خواهد گرفت.