به گزارش برترین خبر، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مرتضی حسینی نژاد نوری ضمن خیر مقدم به حاضرین با اشاره به اینکه حضور و اجتماع شما نشانه ی معرفت به جایگاه علم وعالم و قدرشناسی از یک عالم خدمتگزار که بیش از نیمی از عمر خود را در راه اعتلای اسلام و فرهنگ غنی قرآن در راه ترویج معارف اسلامی سپری نموده است، اظهار کرد: بعد از ارتحال این عالم خدمتگزار که همواره دغدغه فرهنگ و ترویج معارف قرآنی را داشتند اولین گام بر اساس وصیت ایشان اهدای ۱۵۰۰ جلد کتاب های نفیس و ارزشمند از کتابخانه شخصی به حوزه علمیه شیخ شهید شیخ فضل الله نوری در بخش بلده نور بود.

وی گفت: دومین گام به چاپ رساندن بعضی از کتاب هایی که نوشته و به چاپ نرسیده بود انجام شد هر چند که خود ایشان نیمی از کتاب ها در زمان حیات تالیف و چاپ کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مرتضی حسینی نژاد نوری ادامه‌ داد: در گام بعدی از ثلث مالی که از ایشان باقی مانده بود مکانی را در شهر قم با هدف تبدیل به مرکز نشر و ترویج معارف قرآنی و علوم اهل بیت عصمت و طهارت تهیه و بازسازی شد تا در اختیار تشنگان و به ویژه دانش پژوهان و طلاب و فضلای نوری مقیم قم قرار بگیرد.

وی افزود: اقدامات متعددی در خصوص سیل زدگان، زلزله زدگان، نیازمندان صورت گرفت و همچنین شناسایی و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از ثلث مال این مرحوم نیز انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مرتضی حسینی نژاد نوری در پایان از حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه ، فرماندار شهرستان نور سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد اسلامی، شوراها و شهرداران نور، چمستان، ایزدشهر، بلده و تمامی کسانی که در برپایی این مجلس همراهی کردند تشکر و قدردانی کرد.

 

همچنین در این مراسم دکتر پولادی فرماندار نور با اشاره به اینکه مداد عالم أفضل از خون شهید است گفت: ذکر خیر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دکترحسینی نژاد نوری و خصوصیاتی چون ساده زیستی ، نگاه خوب به مردم و خدمت‌ به مردم زبانزد عام و خاص بود و در تمامی منصب ها شاگردان خوب و نمونه ای را تربیت کردند.

وی افزود: شهرستان و مردم نور تا به امروز علمای بزرگی را تحویل جامعه اسلامی داده اند که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد یک نمونه از آن عالمان بود.

همچنین در ادامه این مراسم جناب آقای دکتر فیاضی نماینده منتخب مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سه ویژگی دانایی، سیاستمداری و پرهیزکاری مؤلفه های اصلی تشکیل دهنده شخصیت پارلمانی مرحوم حسینی نژاد نوری بود.

وی تصریح کرد: ایشان زندگی زاهدانه ای داشتند و فردی ملّا و باسواد بودند و این ادعا از آثارعلمی و تألیفات ایشان کاملا قابل لمس است.

فیاضی ادامه داد: نماینده باید پیشرو باشد و این خصلت را می توان با این عالم خدمتگزار تطبیق داد.

نماینده منتخب مردم شهرستان های نور و محمودآباد درادامه افزود : این عالم بزرگ در زمان حیات خود با جریان های مختلفی مقابله کرد و آسیب ها و سختی های بسیاری کشید.

وی خاطرنشان کرد: نماینده ای که پرهیزکارباشد، عدالت اجتماعی و شکاف طبقاتی را خوب می فهمد و وکیل و نماینده پابرهنه ها می شود و با هر نوع خلق و خوی استکباری مبارزه می کند.

فیاضی افزود: این مرد بزرگ و عالم شهرستان نور در دوران ستمشاهی یک مبارز، در دوران انقلاب یک خادم و در دوران بعد از نمایندگی به عنوان یک روحانی بود.

در انتهای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده امام جمعه محترم شهرستان نور به عنوان سخنران این مراسم با اشاره به اینکه قلم عالم شهید پرور است، گفت: تکریم عالِم دین ،تکریم خدای متعال است.

وی تصریح کرد: عالم اگر عالم باشد هم خودش بهشتی است و هم امتی را بهشتی می‌کند.

امام جمعه نور ادامه داد: اگر عالم دین در کنار موضوعات معرفتی و علمی،توفیق خدمتگذاری در میان مردم را هم داشته باشد، اجر او بسیار بالاتر خواهد بود.

وی افزود: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحاج سید مهدی حسینی نژاد نوری(رِضوانُ الله تَعالَی عَلَیه) را بایدعالِمی فاضل و وارسته و خطیبی خدمتگزار به مردم معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده یادآور شد: حضور با شکوه مردم در این مراسم، تجلیل از جایگاه علم و عالِم و خدمتگزاران در مسیرنظام وانقلاب است.

درپایان جناب آقای سیدمحمدباقرحسینی نژاد نوری فرزند آن عالم فرزانه در حاشیه این مراسم گفت:
این مراسم پنج سال پس از رحلت مُعَظَّمٌ لَه با حضور خانواده های معظم شهدا و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

وی افزود: تعدادکمی ازتألیفات مرحوم والد، در زمان حیات بابرکتشان و تعدادبیشترآن پس از ارتحال ایشان به چاپ رسیده که در این مراسم از همه آنها رونمایی شده است‌.
ایشان همچنین ضمن قدردانی از همه نهادها و ارگانها و افرادی که در برگزاری این مراسم تلاش نموده اند، یادآورشدند: علمایی که توفیق خدمت به اسلام و انقلاب را پیدا می‌کنند، قطعآ در کنارشان همسری فداکار و همراه بوده و مرحوم والده ما هم نمونه ای بارز از یک همسرفداکاروهمراه با مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحاج سیدمهدی حسینی نژاد نوری چه در زمان مبارزات رژیم ستمشاهی و چه بعد از انقلاب بوده اند.

کتاب هایی چون
✍️ ثبوت قصاص در اسلام
✍️ سقوط قصاص در اسلام
✍️ جلوه پرفروغ از قرآن
✍️ رساله جهانی حقوق بشر در بند اسارت
✍️ حشره نیش دار نیش بخش
✍️ حقوق جاودان
✍️ یادگار نبوت
✍️ قضا چیست، قاضی کیست؟
✍️ گفتارهایی پیرامون نماز
✍️ اساس المُلک
و بیش از ۵۰ مقاله از جمله آثار آن مرحوم می‌باشد.

درپایان لازم به توضیح است که آیت الله لائینی، نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران به دلیل شرکت درهمایش سالانه نمایندگان ولی فقیه در شهر مشهد مقدس،نتوانستنددر جلسه حضور پیداکنند.

کلام آخر
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحاج سیدمهدی حسینی نژاد نوری (ره) متولد اردیبهشت ماه۱۳۲۲ از روستای کلاک سفلی بخش بلده شهرستان نوراستان مازندران و نماینده مردم شریف شهرستان های نورومحمودآباددردوره دوم مجلس شورای اسلامی بودندکه پس ازعمری مجاهدت درهفدهم دیماه١٣٩٧رحلت نموده وبه اجداد طیّبین و طاهرین خود پیوستند.