به گزارش برترین خبر ، احمد توکلی فرماندار شهرستان نور در نشست صمیمی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شده بود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اظهار کرد: هنرمند صاحب ارزشمند ترین خلق دنیا است و خداوند متعال به بنده خود این فرصت را داده تا از فکر خود به نحوی شایسته استفاده کند.

فرماندار شهرستان نور گفت: باید قدر طلای ناب شهرستان نور بدانیم و اگر زنگاری بر آن نشسته پاک کنیم تا دوباره متجلی شود و دوباره نیمایوشیجی بیاید و خودش را معرفی کند.

فرماندار شهرستان نور خطاب به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت: باید بدیهیات برای افراد فرهنگ و هنر و رسانه حل شود.

وی تصریح کرد: صندوق تشکیل شود و بازارچه هنری رابرای هنرمندان و عرضه آثار هنری در یک مکان خصوصی داشته باشیم و حتما از شاخه هنرمندان در هیات اندیشه ورز حضور داشته باشند.

وی افزود: شهرستان نور باید پیشرفت متوازن داشته باشد و همه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه می توانند در رسیدن به این مهم ما را با پیشنهادات خود یاری کنند.

توکلی بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها در ترویج فرهنگ و هنر بسیار موثر هستند و باید با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور ارتباط نزدیک داشته باشند.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه افتخار هر جامعه ای به داشتن افراد فاخر هنری است، گفت: شهرداری نور دارای چند سالن است و با اندک هزینه تبدیل به سینما خواهد شد چرا از چنین پتانسیلی که در شهرستان نور موجود است استفاده نمی شود. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور باید حتما پیگری های لازم را در حوزه سینما انجام دهد.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب در ژن ما وجود دارد و ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد.

توکلی با بیان اینکه رویداد های فرهنگی جدی گرفته شود،افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور باید در مقابله با هجو نویس ها و هنرمندنماها و موسیقی زیر پله ای ها بایستد و حساب هنرمندان را از هنرمند نماها جدا کند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان خاطرنشان کرد: باید تیم های سیار از افراد شبیه خوان تشکیل شود و به روستاها بروند و هنر خود را اجرا کنند.

وی با بیان تلویزیون های خانگی آمدند و می توانیم امکانات را در شهرستان نور داشته باشیم تلویزیون خانگی را در شهرستان نور با فیبر اختصاصی تلویزیون خانگی داشته باشیم و به راحتی می توان نسبت به موضوعات روز پیشرو باشیم و درآمد هم داشته باشیم‌.

 

عبدالرضا رشیدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور در این نشست گفت: شهرستان نور دارای ۱۴ واحد عرضه محصولات فرهنگ و یک نشریه فعال و ۲۲ واحد کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲۶ واحد آموزشگاه آزاد و ۷ موسسه فرهنگی و هنری و ۱۴ واحد کانون های تبلیغاتی و ۱۰ انجمن ادبی و ۲ نگارخانه فعال است.

وی تصریح کرد:در سال اخیر شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در شهرهای شهرستان ارتباط بسیار خوبی داشتند.

رشیدی افزود: ایزدشهر به عنوان شهر فرهنگی معرفی شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور خاطرنشان کرد:برنامه ریزی برای برنامه های هنری و فرهنگی به صورت فصلی تدوین شد که در فصل بهار ۸ برنامه مد نظر قرار گرفت که شامل برنامه هایی چون جلوه های آواز ایرانی با حضور اساتید استان مازندران، نخستین جشنواره شعر بومی غرب مازندران، نخستین جشنواره نمایشنامه نامه خوانی استانی ریحان، جشنواره موسیقی مازندران با هدف شناخت هنرمندان جوان و نوجوان در حوزه موسیقی، همایش کلام حق ویژه کودکان و نوجوانان در حوزه ترتیل قرآن کریم، جشنواره اردیبهشت تئاتر مازندران، جشنواره بازی های بومی و محلی باهدف، احیای فرهنگ بومی شهرستان نور،همایش استانی شاعران استان مازندران است که به ترتیب در زمان خود اجرایی خواهد شد.

خبرنگار: زینب تذکاری سالم

مدیرمسئول: هادی جوزن