به گزارش برترین خبر ، در ذیل، متن کامل این گزارش عملکرد را مشاهده میکنید:
گزارش عملکرد روابط عمومی دانشگاه مازندران در یکسال اخیر
فعالیتهای روابط عمومی در دو بخش فضای مجازی و حقیقی انجام میشود که به برخی از آنها اشاره میکنم:
- فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه در فضای حقیقی
- اطلاعرسانی و تهیه گزارش از فعالیتهای مختلف دانشگاه به اشکال و روشهای مختلف اطلاعرسانی(درج در سایت، درج در شبکههای اجتماعی، بهصورت مکتوب، گزارش عملکرد، ویژهنامه، بروشور، کتابچه، بنر، پوستر، بنر، تراکت، تابلوی اعلانات و …
- تهیه و درج تعداد ۴۹۰ خبر، مصاحبه، گفتوگو، گزارش، پیام و بیانیه و تعداد ۴۶۰ اطلاعیه(مجموعا: ۹۵۰ خبر و اطلاعیه) در سایت دانشگاه مازندران
- بازتاب و انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه در سایت وزارت علوم، خبرگزاریها و سایر پایگاههای اطلاعرسانی کشور، مطبوعات و شبکههای اجتماعی
- برقراری ارتباط با مراکز خبری، صدا و سیما، خبرگزاریها، پایگاههای خبری، مطبوعات و …
- مشارکت با صدا و سیما برای معرفی فرهیختگان دانشگاه جهت مصاحبه و پخش در صدای مازندران
- مشارکت با صدا و سیما برای معرفی موفقیتها و دستآوردهای اساتید دانشگاه جهت مصاحبه و پخش در سیمای مازندران
- همکاری با خبرگزاریهای ایسنا، برای معرفی و مصاحبه با اساتید صاحبنظر و کارشناس در خصوص مسایل روز کشور و جهان و درج در خبرگزاری مذکور (هفتهای یکبار)
- همکاری با خبرگزاریها، پایگاههای اطلاعرسانی و مطبوعات نظیر: ایرنا، ایسنا، ایکنا، آریا، تسنیم، تابناک، اطلاعات، همشهری، آرمان، شرق، ایران، بشیر، وارش، حرف، نقش قلم، پنجره نو، فجر شمال، فجر خزر، بابلنامه، ایکنا، وارش نیوز، برترین خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، عصر آزادی، پاکان، گزارشگر، فانوس شمال و …جهت انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه مازندران.
- مشارکت و همکاری(حضوری و مجازی) با حوزهها و بخشهای مختلف دانشگاه برای برگزاری نشستها، همایشها، گردهماییها، سمینارها، کارگاههای آموزشی، کنفرانسها و …(عکاسی، فیلمبرداری، تهیه خبر، گزارش، نماهنگ، اجرا و …)
- برگزاری مراسم و آیینهای مختلف( حضوری و مجازی) مانند جشن تشویق فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه، روز استاد، روز کارمند، هفته پژوهش، هفته دفاع مقدس و …
- فضاسازی و تبلیغات محیطی به جهت مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی
- طراحی و چاپ کتابچه معرفی دانشکدهها(برای تمامی دانشکدهها تهیه و منتشر گردید)
- تهیه نشریههای مناسبتی ویژه مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی(رحلت حضرت امام(ره)، ایام محرم، حجاب، هفته دفاع مقدس، دهه فجر و …)
- دریافت ۳ مجوز فعالیت نشریات روابط عمومی دانشگاه از کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه مازندران( نشریات: دانشگاه سبز، مناسبتی و نگاه هفته)
- تهیه و تنظیم جزوهها و مجموعههای چاپشده شامل اساسنامهها، سیمای دانشگاه، گزارش عملکردها و …
- فعالیتهای روابط عمومی در فضای مجازی
- ویژهبرنامه گزارش خبری با عنوان: خبرنما( ۴۱ مورد تا ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ تدوین و منتشر گردید)
- نگاه هفته( ۱۵۹ مورد تا تاریخ ۲۵ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ طراحی و منتشر گردید)
- تازههای دانشگاه( ۸۷ مورد تا تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۹ تدوین و منتشر گردید)
- لذت انتظار( ۷۶ مورد تا تاریخ ۲۵ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ تدوین و منتشر گردید)
- تهیه، تدوین مستند راز ماندگار(مجموعه خاطرات ایثارگران دانشگاه مازندران) – در ۲۰ قسمت
- یاد ایام( ۲۶ مورد تا تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ طراحی و منتشر گردید)
- ویژهنامه مناسبتی صوتی( ۲۷ مورد تا بهمن ۱۳۹۹ تدوین و منتشر گردید)
- سخن روز( ۳۵ مورد طراحی و منتشر گردید)
- فیلمهای کوتاه ورزش و کودکان (تعداد ۴۰ مورد با همکاری دانشکده علوم ورزشی تدوین و منتشر گردید)
- ۶۰ ثانیه با معرفی کتب اساتید دانشگاه مازندران(تاکنون ۴۹ مورد تدوین و منتشر گردید)
- ادامه فعالیت مستمر و پیگیرانه روابط عمومی در گروه رسانههای گروهی دانشگاه مازندران با حدود ۱۲۰ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانههای گروهی
- تشکیل و راهاندازی ۵ گروه واتساپی(ویژه مسئولان دانشگاهی prumz، اساتید و کارمندان) به صورت جداگانه به منظور اطلاع رسانی دقیق و بهموقع اخبار و رویدادهای دانشگاه به دانشگاهیان.
- معرفی ۸۹ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران
- فعالیت در شبکههای اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و واتساپ
- فعالیتهای روابط عمومی بهصورت مکتوب
- تهیه و چاپ کتابچههای معرفی دانشکدهها، افتخارآفرینان دانشگاه، سخن روز، گزارش عملکرد و …
- تهیه، چاپ، رونمایی و توزیع کتاب” اقدام و عمل“( مجموعه فعالیتهای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه دو کشور)
- تهیه مجموعه”سیمای دانشگاه”(تصاویری جذاب و دیدنی از مناظر زیبای دانشگاه مازندران) با شرحی بر استان مازندران و شهرستان بابلسر به ۳ زبان فارسی، انگلیسی و عربی
- تهیه، چاپ و توزیع ویژهنامههای مناسبتی با عناوین: تاج بندگی، روحالله، مقاومت تا پیروزی و …
- فراهمنمودن مقدمات تهیه و چاپ کتاب پنج پر پرواز(در حال بررسی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه)
- فراهمنمودن مقدمات تهیه و چاپ کتاب مجموعه مقالات ترجمه شده با موضوع روابط عمومی و رسانه(در حال ویراستاری)
- فراهمنمودن مقدمات تهیه و چاپ کتاب نامآوران(در حال دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
- فراهمنمودن مقدمات تهیه و چاپ کتاب کلید مهارت، معرفی کارگاههای توانمندسازی ویژه روابط عمومیها(در حال ویراستاری)
- فعالیتهای روابط عمومی در حوزه مدیریت سبز
روابط عمومی دانشگاه یکی از از ارکان اصلی شورای راهبردی مدیریت سبز در دانشگاه است، لذا بر اساس وظایف ذاتی خود، اقدامات بسیار خوبی در این حوره انحام داده است که از جمله میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- تهیه و چاپ مجموعههای مدیریت سبز با عناوین: دانشگاه سبز و پیام سبز
- تهیه، چاپ و توزیع ماهنامه مدیریت سبز( ۱۱ شماره)
فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه مازندران در مسئولیت دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی
دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه ۲ کشور
روابط عمومی دانشگاه مازندران بهعنوان دبیر منطقه ۲ کشور، فعالیتهای منحصر بهفرد و چشمگیری داشته که باعث الگوبرداری سایر مناطق از این فعالیتها شده است. از مهمترین اقدامات این دبیرخانه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- فعالیتهای روابط عمومی در منطقه دو کشور
(مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران هماکنون طی ۵ دوره ۲ ساله(مجموعا ۱۰ سال) دبیری منطقه را برعهده دارد)
- مهمترین اقدامات این دبیرخانه در سال اخیر عبارت است از:
- شرکت موثر در انتخابات دبیری منطقه و انتخاب مجدد مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران برای پنجمین بار پیاپی به عنوان دبیر منطقه و استمرار فعالیت دبیرخانه منطقه در دانشگاه مازندران به مدت دو سال دیگر
- ادامه مسئولیت و همکاری با وزارت علوم در کمیته ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای دانشگاههای کشور
- حضور موفق و تاثیرگذار در اولین جشنواره روابط عمومیهای دانشگاههای سراسر کشور در دولت تدبیر و امید که موفق به کسب مقام سوم در بخش مدیریت سبز دانشگاههای کشور شدیم.
- تهیه، چاپ، توزیع و رونمایی از کتاب:” اقدام و عمل“( فعالیتهای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه دو کشور در زمینه پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا)
- برگزاری ۴ دوره مهارتافزایی مجازی ویژه مدیران و کارشناسان دانشگاههای سراسر کشور با موضوعات ابلاغی ادارهکل روابط عمومی وزارت علوم.
- برگزاری ۴ جلسه تخصصی مجازی(ویژه مدیران روابط عمومی منطقه)(هر فصل یک نشست)
- برگزاری ۴ کارگاه آموزشی مجازی(ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه)(هر فصل یک کارگاه)
- برگزاری ۱ جشنواره تجلیل از برترینهای روابط عمومی در مهرماه ۱۳۹۹ بهمیزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل)
- برگزاری ۱ جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران در مهرماه ۱۳۹۹ بهمیزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل)
- برپایی ۱ نمایشگاه دستآوردها، توانمندیها و موفقیتها در مهرماه ۱۳۹۹ بهمیزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل)
- برگزاری ۱ جشنواره فیلم کوتاه منطقه
- فراهم نمودن مقدمات راهاندازی خبرگزاری منطقه(خرد)- بزرگترین شبکه مجازی اطلاعرسانی منطقه دو کشور
- شرکت مستمر و موثر در جلسات هماندیشی و فکری مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم.
- افتخارات و دستآوردهای روابط عمومی دانشگاه
عمدهترین افتخارات و دستآوردهای روابط عمومی دانشگاه مازندران عبارت است از:
- در سطح کشور:
– مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران هماکنون مسئول کمیته ارزیابی عملکرد روابط عمومی دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری کشور( از پاییز ۱۳۹۷ تاکنون) میباشد.
– انتخاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران برای پنجمین بار پیاپی به عنوان دبیر منطقه دو کشور
– حضور موفق و تاثیرگذار در سومین نمایشگاه دستآوردهای مدیریت سبز دانشگاههای کشور( انتخاب غرفه دانشگاه مازندران به عنوان غرفه برتر نمایشگاه)
– انتخاب روابط عمومی دانشگاه مازندران به عنوان مسئول مستندسازی سومین نمایشگاه دستآوردهای مدیریت سبز دانشگاههای کشور از سوی ستاد مدیریت سبز وزارت علوم
– کسب عنوان دانشگاه منتخب مدیریت سبز در سومین نمایشگاه دستآوردهای مدیریت سبز دانشگاههای کشور و دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم علوم
– دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم علوم بابت کسب عنوان سوم بخش مدیریت سبز در اولین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومیهای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری سراسر کشور(پنجمین لوح تقدیر از وزرای محترم اسبق و فعلی علوم)
- در سطح منطقه دو کشور:
– دبیری منطقه دو کشور بهمدت ۱۰ سال(۵ دوره ۲ساله)
– کسب مقامهای برتر هفتمین جشنواره معرفی روابط عمومیهای برتر دانشگاههای منطقه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل– در مهرماه ۱۳۹۹
- در سطح استان مازندران:
- عضو شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان مازندران
- دریافت ۲ لوح تقدیر از استاندار محترم(دکتر اسلامی استاندار سابق و مهندس حسینزادگان استاندار فعلی)
- شرکت در اولین جشنواره معرفی و تجلیل از روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان مازندران(هنوز مراسم اختتامیه برگزار نشده و نتایج اعلام نشده است.)
- دریافت لوح تقدیر از استاندار محترم
- در سطح شهرستان بابلسر:
– عضو اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بابلسر
– عضو اصلی و مرکزی شورای روابطعمومیهای شهرستان بابلسر
- در سطح دانشگاه:
- ابلاغ عنوان نویسنده و مسئول تحقیق و تدوین کتاب زندگینامه و وصیتنامه شهدای دانشگاه مازندران با امضای ریاست محترم دانشگاه
- ابلاغ عنوان عضو کمیته صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه مازندران با امضای ریاست محترم دانشگاه
- ابلاغ مسئول فرهنگی _ هنری پایگاه مقاومت بسیج شهید کاووسی کارمندان دانشگاه مازندران با امضای سرهنگ پاسدار اسحق امید
برنامههای آینده روابط عمومی دانشگاه مازندران
عمدهترین برنامهها در دو بخش فضای مجازی و حقیقی تدوین، بررسی و برخی نیز در حال طراحی میباشد که در ذیل به بخشی از آنها اشاره میکنم. ولی قبل از اعلام برنامهها لازم است از همه دانشگاهیان فرهیخته( اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان) درخواست کنم که ما را از رهنمودها، نقدهای سازنده و ایدههای نو و ابتکاریشان با قابلیت اجراییشدن در خصوص برنامههای آتی و در دست اقداممان بهرهمند سازند. مخاطبان ارجمند هرگونه پیشنهاد و نظری در این موارد دارند میتوانند از راههای مختلف ارتباطی(حضوری، مکتوب، تلفنی، مجازی) به روابط عمومی دانشگاه انعکاس دهند.
* در فضای حقیقی:
– راهاندازی رادیو دانشگاه در پردیس و سازمان مرکزی دانشگاه مازندران( تجربهای موفق در زمان ثبتنام از دانشجویان ورودی جدید در سال تحصیلی ۹۹ – ۱۳۹۸
– برگزاری تور رسانهای سه روزه برای انعکاس مطلوب موفقیتها و دستآوردهای دانشگاه با حضور جمعی از خبرنگاران کشوری و با همیاری وزارت علوم
– تاسیس اتحادیه روابط عمومی دانشگاههای استان مازندران(دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی _ کاربردی، آزاد اسلامی، فنی و حرفهای، فرهنگیان و …)
– تشکیل کمیته اطلاعرسانی دانشگاه( با حضور اساتید، دانشجویان، کارمندان و خبرنگاران علاقهمند)
– هماهنگی و تعامل بیشتر با صدا و سیما جهت معرفی نخبگان و اساتید بنام دانشگاه و نیز انعکاس مطلوب اخبار و رویدادهای دانشگاه مازندران در رسانه ملی
– برگزاری همایش سراسری روابط عمومی و رسانه
– ادامه مصاحبههای علمی و یادداشتهای تحلیلی با اساتید(به مناسبتهای مختلف ملی – مذهبی) جهت درج در پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه
– تهیه بروشور معرفی معاونتها
– مشارکت در برگزاری جشن ۵۰ سالگی دانشگاه
– ویراستاری نشریات دانشجویی و …
فعالیتهای در دست اقدام فضای مجازی:
– تاسیس بزرگترین خبرگزاری دانشگاهی استان مازندران به نام پاتا( در شرف دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
– تدوین و انتشار تازههای دانشگاه(به زبانهای انگلیسی، عربی و روسی)
– برگزاری مسابقه مجازی
– پخش اخبار تلویزیونی
– ویژهنامه الکترونیکی با عنوان: صبح بهخیر دانشجو / استاد / همکار
– موشنگرافی با موضوع اطلاعرسانی و آموزشی
– انجام انواع پادکستها( ویژه خاطرات ایثارگران دانشگاه مازندران – پادکست خبری – ویژهبرنامههای مناسبتی و …)
– طرح: یک کار خوب
– اینفوگرافیک
– طراحی و انتشار جملات انگیزشی و تاثیرگذار با عنوان: گوهر ناب(به ۳ زبان)
– بدون شرح( پیامهای تصویری)
– آیا میدانید که؟( با موضوع: دستآوردها، موفقیتها و …)
– فیلمهای کوتاه، گیف، کلیپ و…
– تهیه خبرنامه الکترونیکی
– راهاندازی بزرگترین شبکه اطلاعرسانی مجازی دانشجویی(دانشگاهی و استانی) با کمک دانشجویان و روابط عمومیهای استان
– برگزاری اولین نمایشگاه مجازی موفقیتها و دستآوردهای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه دو کشور