به گزارش برترین خبر، سرهنگ شالیکار اظهار کرد: عدم وجود مرکز پلیس فتا در شهرستان باعث می شد تا کارهای پلیس فتا را از استان پیگیر باشیم و با توجه مطالبات مردمی و احساس نیاز شهرستان دستور تشکیل پلیس فتا با پیگیری های مختلف داده شد.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان نور تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل پلیس فتا بتوانیم بهتر و بیشتر به مردم خدمت رسانی داشته باشیم و همچنین از طرفی هشداری به افرادی که در فضای مجازی مرتکب جرم می شوند و دست به کارهایی چون کلاه برداری ها و می دهند داده باشیم.
وی خاطر نشان کرد: با تشکیل پلیس فتا و تیم حوزه امنیت در شهرستان و همچنین تعاملی که حوزه قضایی با دستگاه نیروی انتظامی دارد یقینا از امروز برخورد ها با این متهمان به صورت خاص شدید تر خواهد بود.
علی شادمان فرماندار شهرستان نور در این افتتاحیه اظهار کرد: فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای رشد علم و کمک به موضوعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و باید مراقبت شود تا این فرصت به تهدید تبدیل نشود هر چند تهدید در همه حوزه ها قابل تصور است.
سید احمد رضوی با اشاره به اینکه رویکرد پلیس فتا پیشگیری است، اظهار کرد: طی دوسال اخیر بیشترین جرائم در حوزه برداشت بی رویه از کارت های بانکی بودکه اخیرا با صدور رمز یکبار مصرف کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
مسئول مرکز پلیس فتا شهرستان نور تصریح کرد: جرائمی چون کلاه برداری اینترنتی ، فحاشی و دسترسی غیر مجاز به صفحات اینستاگرام پرونده و بسیاری از موضوعات دیگر در حوزه فضای مجازی در این مرکز رسیدگی می شود.
وی افزود: همانگونه که قبلا در جهت آگاهی بخشی و پیشگیری از جرائم به ادارت دوره های آموزشی مختلفی گذاشته شد اکنون با افتتاح این مرکز بیشتر و بهتر در خدمت ارگان ها خواهیم بود.