به گزارش برترین خبر و به نقل از  روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در نشست کمیته های ستاد استانی مقابله با کرونا خواستار ورود جدی تر رسانه ها در این زمینه شد و افزود : با ورود به زمستان باید رعایت پروتکل ها را افزایش دهیم تا در سال جدید شاهد کاهش مشکلات اقتصادی مردم باشیم.
وی ادامه داد : شرایط در استان به گونه ای است که هرگز نباید نسبت به شکل گیری هرگونه اجتماع و دورهمی ها عادی انگاری شود.

استاندار با قدردانی از صبر و تحمل اصناف و مردم خواهان تداوم این همکاری ها برای جلوگیری از تداوم تعطیلی کرونایی شد.
وی گفت : مازندران وارد پیک سوم کرونا نشده است و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی موجب افزایش بیماران کرونایی در استان می شود که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : نیروی انتظامی نیر در جرایم راهنمایی و رانندگی ملاحظات اقتصادی و وضعیت اجتماعی را با کمترین ضریب اعمال کند.

وی گفت : اکثر استان ها وارد پیک سوم کرونا شدند ، لیکن با همکاری و همراهی مردم، نیروهای بسیجی جهادی و تمامی دست اندرکاران ستاد استانی کرونا ، مازندران تاکنون وارد پیک سوم نشده است هرچند آمارها بیانگر روند افزایشی است.

او افزود : اگر مدیریت نکنیم و تمامی مشاغل و مردم رعایت نکنند مجبور می شویم محدودیت های شدیدتری را که برای مردم و استان زیان آور است ، اعمال کنیم لذا انتظار می رود پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی رعایت گردد تا از این مرحله عبور کنیم و به نگرانی های ناشی از ویروس کرونا خاتمه دهیم.

استاندار مازندران برگزاری هرگونه اجتماع خارج از اصول تعیین شده اعم از مراسم عروسی و عزاداری بویژه در روستاها را غیرقانونی اعلام کرد و بر ضرورت برخورد قانونی با متخلفان از سوی نیروهای انتظامی برای حفظ سلامت مردم تاکید کرد.
براساس تازه ترین گزارش رسمی ، آمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران امروز به یکهزار و ۸۱ نفر افزایش یافته است که نشانگر پیش افتادن آمار بیماران بستری جدید نسبت به ترخیصی ها است.