به گزارش برترین خبر ، محمد اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری مازندران برگزار شد با تاکید بر پایدارسازی تولید و اشتغال، اظهار کرد: برنامه ریزی برای حل مشکلات باید انجام و واحدها به مدار تولید برگردند.

وی با اشاره به اینکه مانع تراشی‌ها در بحث نساجی باید مرتفع و جلوی کارشکنی و جریان پنهانی آن گرفته شود، تصریح کرد: باید تاپایان سال واحدهای تولیدی نیمه فعال دوباره به مدار تولید برگردند و دستگاه های مختلف برای حل مشکلات برنامه‌ریزی داشته باشند.

استاندار مازندران به طرح کارورزی اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح کارورزی در رده ۳۲ کشور قرار داریم، در این طرح ۱۵ هزار نفر ثبت نام کردند که تنها ۴۵۰ نفر جذب شدند و در این راستا تشکل ها و اصناف برای توسعه طرح کارورزی باید تعامل داشته باشند.

اسلامی با اشاره به اینکه ۷۸۲ طرح اشتغال از سوی ۱۲ دستگاه به کمیته فنی ارسال شد که با اجرای آن ۱۵ هزار نفر مشغول به کار می شوند و برای تحقق آن به هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در حال حاضر برای ۱۱۰ طرح به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان در بانک‌های استان قرار داد منعقد شده که ۹۸۲ نفر نیز مشغول می شوند.

کاهش ۳۳ درصدی تعداد واحد تولیدی بهره‌برداری در مازندران

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال ۷۸ واحد تولیدی و صنعتی با رشد سرمایه گذاری ۱۳ درصدی در استان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: به لحاظ تعداد واحد تولیدی بهره برداری شده در استان  ۳۳ درصد کاهش مشاهده می شود اما از نظر میزان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به ترتیب ۱۳ و ۲۲ درصد رشد داشته ایم.

وی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاه‌ها ۳۹۰ هزار بوده است و این افراد در بیش از ۱۰۳ هزار کارگاه در مازندران مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به کاهش ۵ درصدی مقرری بگیران بیکاری، اظهار کرد: میزان مصرف برق صنعتی مازندران نیز حدود ۵ درصد رشد یافته است.

محمدپور عمران درباره میزان پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی، گفت: هر هفته شاهد افتتاح دو طرح تولیدی در استان هستیم و خوشبختانه شناسنامه تولیدی و صنعتی برای ۳ هزار و ۳۰ واحد تولیدی در استان تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در مازندران ۲۰۲ واحد منتخب شناسایی شده اند و ۸۰ درصد ارزش محصولات صنعتی این استان در این واحدها شکل می گیرد و ۴۹ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در مجموع در ۲۰۲ واحد منتخب مازندران، حدود چهار درصد کاهش اشتغال داشتیم و تلاش برای تثبیت و توسعه این امر باید مدنظر قرار گیرد.

محمدپور گفت: عدم ثبات و کاهش در برخی محصولات وجود دارد که عمده دلیل آن به دلیل سختی تامین ارز و مواد اولیه است.

گزارش از: راضیه عنایتی خبرنگار ایسنا مازندران