به گزارش برترین خبر ، سعید یزدانی در دیدار اعضای اتاق فکر سوادکوه با اشاره به به جایگاه خوب شهرستان سوادکوه در دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و سامانه کارا، گفت: تا آخر تیرماه ۹۷ از ۲۲ شهرستان مازندران رتبه بیست و دوم را در سامانه کارا داشتیم که با تلاش های انجام شده به رتبه ۵ ارتقاء پیدا کردیم.

*سوادکوه از ۳ شهرستان برتر اقتصاد مقاومتی

فرماندار سوادکوه با اشاره به رتبه دوم شهرستان سوادکوه در دریافت وام‌های فراگیر، گفت: شهرستان سوادکوه در اقتصاد مقاومتی مازندران جز سه شهرستان برتر مازندران است و پرورش زالو با برگزاری ۱۰ جلسه آموزشی به عنوان پایلوت استانی انتخاب شدیم و معتقدیم آموزش مقدمه توسعه است و در پرورش مرغ در قفس که دانش محور است و پرورش ماهیان زینتی که در خاورمیانه نداریم و ما برنامه محوری را در اولویت کار خود داریم.

وی با اشاره به اینکه فرصت شغلی با اشتغال متفاوت است و آموزش در محیط کار و توانمندسازی روستاها مورد توجه است، خاطر نشان کرد: راغب هستم تا در جلسات کارشناسی حاضر باشم و سعی کنیم آرمانی فکر کنیم ولی واقعی ببینیم و نیروی انسانی مقتدر، سرمایه و منابع طبیعی سه شاخص توسعه در دنیا است و سوادکوه نیاز به گریه و زاری ندارد بلکه نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی دارد.

*میدان شهر زیراب باقی می‌ماند

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه پل درون شهری پل‌سفید در حال نهایی‌ شدن است و می تواند نماد شهر باشد و برنامه ریزی برای بهینه سازی زیر پل پل‌سفید هم در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: معتقدم باید میدان شهر زیراب باقی بماند و مسافران محور هم ترافیک را باید تحمل کنند اما برای روان‌سازی ترافیک برنامه داشته باشیم و با حفظ میدان با تغییر به شکل بیضی و به صورت طولی کشیده‌تر می شود و رمپ‌هایی هم برای کنترل ترافیک وجود خواهد داشت که در جلسه شورای ترافیک به آن پرداخته شده است.

یزدانی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان را خوب می‌شناسم و خدمات عمده بیمارستان جنرال در چهار عمل اصلی بیهوشی، جراحی، زنان و اطفال باید در آن دیده شود تا پایان ماه قرار است تا خدمات چهارگانه را به ما بدهند، افزود: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار جداگانه برای ساخت مرکز درمانی بهداشتی به سوادکوه داده شد و حال حاضر وضع بیمارستان و ضریب اشتغال آن مناسب است و بر طبق آمار هنگامی که پزشک متخصص وجود نداشت ضریب اشتغال تخت از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد و در حال حاضر شاهد اشتغال حدود ۱۰۰ درصدی هستیم.

* به دنبال احداث مرکز «تروما» در سوادکوه باشیم

رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان سوادکوه در مسیر محور اصلی قرار دارد و شاهد تصادفات مختلف هستیم و باید به دنبال احداث مرکز «تروما» در سوادکوه باشیم و جراحی مغز و اعصاب داشته باشیم که برای اجرایی شدن آن پیگیریم و با توجه به این در حال حاضر پنج تخت دیالیز داریم که باید بیشتر شود که قول اختصاص ۱۰ دستگاه دیالیز از وزارت بهداشت برای شهرستان سوادکوه به دست آمد.

یزدانی با اشاره به اینکه خودم وابسته به جریان سیاسی هستم ولی به عنوان فرماندار، کنشگر سیاسی نیستم، افزود: فرماندار همه گروه‌های سیاسی هستم و سعی می کنم و سعی کردم حاشیه‌سازی نشود و از حاشیه دوری کنم و از سایر سیاسیون هم انتظار دارم اینگونه باشند.

*ثبت جهانی جاجیم الاشت رونمایی می‌شود

وی با بیان اینکه ثبت جهانی میراث فرهنگی یک برند و اعتبار است و جاجیم الاشت ثبت جهانی شد که برای شهرستان ارزشمند است و با ارسال ابلاغیه آن، مراسم رونمایی انجام خواهیم داد و ثبت آثار ملی سوادکوه کم است و اسپهبد خورشید می‌تواند تخت جمشیدی برای ما باشد که باید این غار، کاوشگری و دارای شناسنامه شود و برای آن موزه برنامه ریزی شود، خاطر نشان کرد:  تعریف ما از بوم گردی تعریف خوبی نیست و از سرمایه گذار برای دهکده بوم‌گردی استقبال می‌کنیم و اگر سرمایه گذاری گردشگری حاضر شود در اخذ مجوزها و مراحل دیگر همکاری می‌کنیم.

* حریم رودخانه تلار به ۱۰ تا ۱۲ متر کاهش پیدا کرد

وی با اشاره به اینکه تربیت ما تربیت مبتنی بر اخلاق باشد و هماهنگی بین دستگاه‌های شهرستان، مناسب است، گفت: حریم رودخانه تلار به ۱۰ تا ۱۲ متر کاهش پیدا کرد و نامه رسمی آن هم ارسال شده است.

* محله امام پل‌سفید سوادکوه برای طرح بازآفرینی شهری پایدار

کیان الهی در دیدار اعضای اتاق فکر سوادکوه با اشاره به اینکه ۲۷۰ محله در کشور و ۹ محله استان مازندران برای سال ۱۳۹۷ در طرح بازآفرینی شهری پایدار مورد پذیرش قرار گرفت که با تلاش ابوطالب حسینی و پاریاو شهردار سابق پل‌سفید و همکاری فرماندار سوادکوه شهرداری پل‌سفید هم جزء سه شهر برتر در ارائه و توضیح طرح شدیم.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری سوادکوه با انتقاد از اینکه برخی‌ها تسهیلات کم‌بهره دریافت کردند اما شاهد انحراف استفاده از آن بر خلاف طرح هستیم، افزود: رسانه‌ها و علاقه‌مندان به توسعه تلاش کنند تا تسهیلات در شهرستان هزینه شود و محل کار و سکونت هم برای آن در شهرستان تعریف شود.

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال اخیر که در دفتر فنی یا بخشداری و معاونت فرمانداری حضور دارم، معتقدم که  که دولت و نظام جمهوری اسلامی در تامین اعتبار و زیرساخت‌ها برای شهرستان، کم نگذاشت و اگر پسرفت داشتیم مقصر ما هستیم، گفت: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چند جلسه با مدیران کل استان برگزار شد و در تسهیلات پرورش قارچ و زنبور عسل انحراف تسهیلات وجود ندارد.

عمران اکبرنژاد کارشناس علوم اجتماعی(پژوهشگری) ومدیر سایت اخبار سوادکوه و خبرگزاری فارس