به گزارش برترین خبر ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در زمینه آموزش عالی و برنامه‌های پیشنهادی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سند دانشگاه اسلامی از جمله اسناد مورد استناد در برنامه‌های مذکور است.

دکتر عباس‌نژاد گفت: ارایه برنامه تحول در آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که توسط دکتر عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر ارایه و با جدیت در حال پیگیری است گام دیگری در راستای ایجاد تحول راهبردی در آموزش وزارت عتف و متناسب با تحولات علمی و آموزشی دنیای علم و فناوری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران بر اهمیت جایگاه حوزه معاونت آموزشی دانشگاه‌ها و زیرمجموعه‌هایش به عنوان یکی از کلیدی‌ترین ارکان این بخش تاکید و اظهار داشت: آموزش عالی به عنوان یکی از زیرنظام‌های مهم جامعه، نیازمند تحول مستمر است و رویکرد تحول در این دوران از اهمیت خاصی برخوردار است.

دکتر عباس‌نژاد خواستار حضور همه جانبه سطوح مختلف دانشگاه به‌ویژه مدیران، مسئولان و یاوران علمی در اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی و برنامه تحول آموزش شد و اظهار داشت:‌ با توجه به تاثیرپذیری فعالیت‌های آموزشی از تغییرات قابل توجهی که طی سال‌های اخیر در حوزه علم و فناوری رخ داده است، نیاز به ایجاد تحول در ارکان مختلف آموزش دانشگاه‌ها بسیار محسوس است.

دکتر عباس‌نژاد از سند دانشگاه اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی کشور در حوزه آموزش عالی یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه این سند مهم راهبردی که در سال ۱۳۹۲ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید، مورد غفلت قرار گرفته است. این در حالی است که سند مذکور از پشتوانه تمدن بزرگ اسلامی برخوردار است و با مطالعه آن متوجه خواهیم شد بیشترین تاکید آن بر تقویت رفتارها و آموزه‌های اسلامی و انسانی است.

معاون آموزشی به جامعیت سند دانشگاه اسلامی و راهبردهای ویژه برنامه تحول اشاره و خاطر نشان کرد:‌ با استناد به راهبردها و اقدامات پیش بینی شده در این اسناد، بدون تردید در سال‌های آتی شاهد تحول چشمگیری در دانشگاه‌های کشور خواهیم بود.

دکتر عباس‌نژاد در بخش دوم سخنانش یکی از راه‌های تحول در حوزه آموزش را تغییر رویکرد در نوع ارتباط با دانشجویان و خانواده‌های‌شان عنوان و تصریح کرد: از کارشناسان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان انتظار می‌رود بیش از پیش نسبت به این مساله اهتمام ورزند.

دکتر عباس‌نژاد ادامه داد:‌ کرونا پنجره جدیدی از آموزش را در عرصه آموزش عالی کشور گشوده و ما باید از این ظرفیت و بستر ایجاد شده برای استمرار فعالیت‌های این بخش در حوزه داخلی و بین‌المللی استفاده کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران تحول در‌ رفتارهای اداری و سازمانی را از مهم‌ترین موارد عملیاتی شدن برنامه تحول در آموزش دانست و اظهار داشت:‌ حوزه آموزش دانشگاه به‌دلیل داشتن بیشترین مراجعان، نیازمند تقویت بیش از پیش در زمینه ارتباط و تعامل مهربانانه با ارباب رجوع است.

معاون آموزشی، اخلاق آموزشی و اخلاق در مدیریت آموزشی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: باید به سمت تعالی و رفتار اداری مبتنی بر آموزه‌های اسلامی گام برداریم.

دکتر عباس‌نژاد با اشاره به راهبرد دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی بین‌المللی در اسناد بالادستی وزارت عتف، به‌کارگیری کارشناسان مطلع و دارای سعه صدر، دلسوزی و روحیه همکاری و انعطاف‌پذیری را از اولویت‌های سازمانی عنوان کرد.

معاون آموزشی دانشگاه با بیان این‌که کارشناسان و مسئولان حوزه آموزش باید با مهربانی، رفتار خود را با کلیه دانشجویان مدیریت نمایند، گفت: دانشگاه مازندران به پشتوانه شما کارشناسان و مسوولان متعهد که ایثارگرانه حماسه بازگشت به آموزش حضوری را رقم زدید و سایر پتانسیل‌های موجود، خواستار حرکت پرقوت در مدار اسناد بالادستی توسعه دانشگاه، به‌ویژه برنامه تحول آموزش عالی و سند دانشگاه اسلامی است.

دکتر عباس‌نژاد ضمن تقدیر و تشکر از کارشناسان آموزش به‌واسطه مشغله‌ها و مراجعه‌های حضوری و مجازی مکرر دانشجویان، نسبت به پیگیری در احقاق مطالبات به‌حق و رفع برخی کاستی‌ها در حوزه ساختاری و اداری این بخش قول مساعد داد.

دکتر یحیی کامیابی معاون اداری و مالی دانشگاه نیز در این نشست، در بیاناتی از کارشناسان آموزش به دلیل نوع مراجعان دانشجویی از اقصی نقاط کشور به‌عنوان معرفان دانشگاه و استان نام برد و گفت: بازخورد تعامل‌های بخش کارشناسی و اداری در انتخاب دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه مازندران تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

دکتر کامیابی با اشاره به جایگاه حساس آموزش و مسوولیت کارشناسان این بخش خاطرنشان کرد: همواره از حامیان تقویت ساختاری و اداری در این بخش بوده و در حال حاضر به عنوان یک مسوول، پیگیر خواهم بود.

یادآور می‌شود: در این نشست که دکتر فرشاد صحبت‌زاده مدیر برنامه‌ریزی توسعه آموزشی، ‌دکتر شهرام احمدی، مدیر تحصیلات تکمیلی، دکتر مژگان معمارمقدم مدیر خدمات آموزشی و دکتر سیدرضا حسینی زوارمحله مدیر دفتر نظارت و ارزیابی نیز حضور داشتند، کارشناسان به بیان خواسته‌ها و انتظارات خود در قالب اصلاح چارت تشکیلاتی،‌ توجه بیش از پیش به تقویت و ترمیم ساختار اداری در آموزش و … پرداختند. این نشست در روز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.