به گزارش برترین خبر ، حجت السلام والمسلمین ستارعلیزاده مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مازندران در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نورکه در فرمانداری برگزار شد، یکی از راه برون رفت  همه ی نیازهای مادی و معنوی وقف است، اظهار کرد: با اجرای وقف درجامعه عدالت اجتماعی ، آرامش ، آسایش ،رفاه ،دوری ازطبقات وحوزه هایی که انسان را دچار لغزش میکند وهمه ی آسیب ها را می تواند هدفمند و منطقی رفع و دفع کند.

وی با بیان اینکه یکی از معروفات وقف است و باتوجه به ظرفیت و جایگاه وعظمت وقف هنوز جایگاهش خوب شناخته نشده است افزود: سال ۸۸ تعداد موقوفاتی که در کل کشور به عنوان وقف جدید به ثبت رسید ۱۹۸ وقف بود که به برکت همراهی ها و ظرفیتی که دروقف موجود است که البته هنوز به طور کامل از آن استفاده نشده به طور میانگین به ۳۰۰۰ مورد رسیده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰ وقف و امسال هم قریب به ۹۰ وقف جدید داشتیم  تصریح کرد:   با توجه به اینکه ما مردمانی داریم که عاشق اهل بیت هستند با جهت دهی واستفاده از ظرفیت هایی که درحوزه های مختلف داریم باید درحوزه وقف کارهای جدید صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به این نکته اساسی که به تعبیر مقام معظم رهبری باید رعایت شود، اجرای امینانه واقفین خیراندیش و قبل ازآن حفاظت از موقوفات و رقبات است تصریح کرد: با درایت و همکاری دادگستری ۴۰۰ هکتار موقوفات احیاء شد.

علیزاده در پایان با بیان اینکه اکثر موقوفات استان سند ندارند خاطر نشان کرد: امسال ۷۸۰ سند مالکیت جدید برای موقوفات صادر اخذ شد که بیش از ۱۲۰۰۰ هزاررقبه است و این آثاری است که در طول و زمان آینده میماند.

حجت الاسلام حیدری رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور تعامل با ائمه جمعه شهرستان نور، چمستان، ایزدشهر، مسئولین اداری،هیات های بقای متبرکه ،متولیان موقوفات، خصوصا نماینده دولت فرماندارشهرستان را از راهکارهای خود خواند و گفت : تلاش و پشتکار و جدیت در امر موقوفات و اجرای نیات واقفین خیراندیش را از اهداف و الویت‌های کاری خود اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: در نظر داریم با همت همکاران و مسئولین بقاء متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس از زحمات حجت الاسلام ابوالحسن چالویی قدردانی و حکم انتصاب حجت‌الاسلام عیسی توپا حیدری به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نوراهدا شد.