به گزارش برترین خبر ، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه های عبادی سیاسی جمعه ۹ آبان ماه اظهار کرد: درک ماه ربیع الاول(ماه سُروراهل بیت) ازصفات متقین در این ماه است.

* نماز، زکات و ولایت سنگ های زیربنای اسلام

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) سنگ های زیربنای اسلام را نماز، زکات، ولایت بیان کرده است.

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: ولایت معنا بخشی همه آموزه های عبادی و تنظیم کردن و خط کش صحیح آموزه های عبادی و الهی و انسانی است و بهترین عمل گوش دادن به فرامین مقام معظم رهبری که جایگاه و مسئولیت ولایت را برعهده دارد،است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری به دلیل حساسیت موضوع کرونا در اولین دیدار حضوری خود با اعضای این ستاد، سلامت مردم را مهمترین مسئله عنوان کرد ، چرا که تامین معاش و زندگی مردم در سایه این سلامت است.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید کرد که مسئولین و مردم همه جانبه  به صحنه بیایند و آموزش همگانی مسجد محور و محله محور در دستور کار قرار بگیرد وهمچنین برای افرادی که مسائل و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند جرائم سخت گیرانه اجرا شود.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه امروزه بزرگترین فوتی ها در دنیای استکباری است،افزود: علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی بایددر سایه توبه ،دعا و استغفار از این ویروس عالم گیرنجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: همه باید مراقب باشند و فرق بین اهانت، هتک حرمت و انتقاد سازنده را بدانند .

*نه سنی آمریکایی و نه شیعه انگلیسی

وی ضمن تبریک هفته وحدت یادآورشد: نقاط مشترک زیادی بین مذاهب اسلامی وجود دارد که باید آن ها را دنبال کرد،درواقع نه سنی آمریکایی شویم نه شیعه انگلیسی.

امام جمعه شهرستان نوروحدت در درون کشور را مهمترین مسئله دانست و افزود: انسجام و اتحاد ملی یکی از مسائل بسیار مهم است.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: دنیای استکباری ،رییس جمهور خبیث آمریکا سه مسئله مخدوش کردن اولویت های جهان اسلام ، دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی درمنطقه و کنترل جریان مقاومت را دنبال می کند.

*فلسطین اولویت اول جهان اسلام

وی با اشاره به اینکه فلسطین که یکی از اولویت جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: فلسطین به عنوان نماد و قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمین باید مورد حمایت قرار بگیرد چرا که استکبار جهانی به دنبال اسلام ستیزی است.

امام جمعه شهرستان نوربیان کرد: متاسفانه رییس جمهور فرانسه آزادی بیان را در قالب اهانت به بزرگترین اندیشه دینی و شخصیتی که بیش از یک میلیارد و نیم مردم در دنیا حامی او هستند می داند.

حجت الاسلام احمدی گفت: دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه یکی از برنامه طراحی شده آمریکا و اروپا است که می خواهند علاوه بریارگیری، کشورهای عربی را با خود همراه کنند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا سودان روابط خود را با رژیم صهیونیستی به صورت مسالمت آمیزشروع کرده است ، اظهار کرد: این امر باعث خشم و نفرت مردم خود شده که این ذلت و ننگی است که از مسئولین و دولتمردان سودان همانند بحرین و دیگر کشورها در تاریخ ثبت شده است.

امام جمعه شهرستان نورافزود: جریان مقاومت در منطقه شاداب و بالنده جنایت های جنایتکاران را در منطقه دنبال می کند و در مقابل روابط آن ها تمام قد ایستاده است.

*۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

حجت الاسلام احمدی در خصوص رویداد بزرگ ۱۳ آبان در کشور گفت: این رویداد بزرگ یادآور حرکت های بزرگ چون تبعید امام عظیم الشان در مقابل لایحه مصونیت قضایی کاپیتولاسیون بود و همچنین به صحنه آمدن جوانان و دانش آموزان بعد از ۱۵ سال بود که با تحسن در دانشگاه تهران زیر بار گلوله های آن روز رژیم خبیث شاه رفتند اما زیر بار ذلت نرفتند و ۱۳ آبانی با عنوان روز استکبار جهانی و همچنین تسخیر لانه ی جاسوسی خلق کردند که به انقلاب دوم مشهور شده‌ و تا به امروز این روح مبارزه ملت ایران به ویژه جوانان، نوجوانان ، دانشجویان و دانش آموزان ما را به اینجا کشاند که ایران اسلامی مقتدر ،سرفراز در همه ی تصمیم گیری های منطقه تاثیر گذار است و سرمایه گذاری  می کند.

وی افزود: ۱۳ آبان امسال در حقیقت یک رویداد جدید و آن هم رونمایی از شناسنامه اصلی آمریکا است ودر واقع آمریکاچهره پلید و لیبرال دموکراسی غربی خود را که روز به روز به افول و سقوط نزدیک می شود به نمایش گذاشته است.

*فروپاشی آمریکا در آینده ای نزدیک

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: مردم  در این مناظرات انتخاباتی مشاهده کردند که آمریکا با چهل میلیون کارتون خواب و ۵۰۰ میلیون کودک مهاجر از والدین جدا شده و در قفس نگه داشته شده و بدترین اتهامات رد و بدل شده بین دو نامزد از جمله اتهامات مالی،اخلاقی، امنیت،رشوه خواری، جاسوسی ،تبعبض نژادی سیستماتیک و ساختاری نشان از افول و فروپاشی آمریکا را در آینده نزدیک خواهد داشت.

گفتنی است در نماز جمعه این هفته شهرستان نور از از دانش آموزان شهرستان نور حائز رتبه های برتر کنکورسراسری ۹۹ و نفرات برتر مسابقات کشوری علمی، فرهنگی و هنری تجلیل به عمل آمد.

امیررضااکبری رتبه ۱۵۰ رشته تجربی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی

امیرمحمدشاه_حسینی رتبه ۸۳۱ رشته تجربی از دبیرستان نمونه دولتی آیت الله خامنه‌ای

کیمیاخطیب نیا رتبه ۱۰۸۴ رشته تجربی از دبیرستان نمونه شیخ فضل الله نوری

زهرا مصطفوی رتبه ۱۲۰۰ رشته انسانی از دبیرستان نمونه شیخ فضل نوری

هانیه مقصودی رتبه ۱۰۰۰ رشته انسانی از دبیرستان شیخ فضل الله نوری

نیما تیموری نفر اول مسابقات کشوری فرهنگی و هنری در رشته شعر از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی

مهرزاددیوسالار علیرضافانی اسکی صالح علاء الدینی حائز رتبه برتر در مسابقات علمی کارسوق مهندسی ژنتیک از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی

همچنین یکی دیگر از اقدامات ارائه شده این هفته نماز جمعه برپایی غرفه کتاب در ورودی درب مصلی و هدیه آن به نمازگزاران بود.

قابل ذکر است که بمناسبت اولین سالگردمرحوم مغفورشادروان هوشمند برازنده کار از نمازگزاران نماز جمعه شهرستان نور به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی هزینه مراسم به صورت بسته های غذایی در پایان نماز جمعه در اختیار نمازگزاران قرار گرفت.