به گزارش برترین خبر ، اسفندیار نظری در گردهمایی مدیران مدارس این شهرستان در سالن شهید مرتضی آوینی آموزش وپرورش  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در سال تحصیلی ۹۸،۹۷ سال سرنوشت سازی خواهد بود، اظهارکرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و منویات مقام معظم رهبری و دستور برای اجرای سند تحول بنیادین از سال ۹۰ در سال تحصیلی آتی از  نظر شکل گیری  این سند با ساختار ۶،۳،۳ کامل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در افق ۱۴۰۴ باید سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تربیت کرد که ایران اسلامی را در منطقه و جهان سربلند کند، تصریح کرد: این امر نیازمند همت عالی در کشور، دولت  و مجموعه آموزش و پرورش و همه هست تا از این چالش خارج شویم.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ناکارآمدی روش های سنتی و قدیمی در فرآیند تربیت دانش آموزان گفت : تغییر رویکرد و نگاه مدیران مدارس  به مقوله تعلیم و تربیت و اداره مدرسه به عنوان یک ضرورت مهم باید مورد توجه قرار گیرد به نحوی که مدیران مدارس  با آگاهی از آخرین یافته های حوزه علوم تربیتی و مدیریت  نسبت به اداره مدرسه اقدام نمایند.

نظری با اشاره به نقش مدیران مدارس و تسلط آن ها به آیین نامه ها و مقررات  در اجرای مطلوب برنامه ها و کم شدن چالش ها گفت: تاثیر منابع انسانی بر توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست در همین راستا مدیریت منابع انسانی و آموزش نیروی انسانی شاغل در مدارس بسیار مهم بوده و بدون شک زمینه ساز ارتقای کیفیت آموزشی  وتوسعه مشارکت خواهد بود به عبارت دیگر باید خاطر نشان کرد که شایستگی مدیران مدارس تضمین کننده  دستیابی به اهداف آموزش وپرورش  است.

وی به اهم انتظارات از مدیران مدارس در پروژه مهر ۹۷ پرداخت و یادآور شد: تشکیل شورای پروژه مهر،استفاده از ظرفیت خیرین،مرمت وبازسازی وسایل مستعمل مدارس با استفاده از ظرفیت هنرستان ها وساماندهی آنان، بازبینی وبهسازی وسایل گرمایشی وسرمایشی،تنظیم برنامه سنواتی ،اجرای صحیح دستورالعمل ثبت نام، آموزش والدین وتدوین برنامه سالانه مورد انتظار است و نقش تبادل تجربیات موفق مدیران مدارس در این زمینه مسیری راهگشا و اثربخش است.

دبیر استانی پروژه مهر با اشاره به در نظر گرفتن دو موضوع مهم، توسعه ی کمی و کیفی پیش دبستانی و استقرارپایه دوازدهم ،آموزش کتب جدیدالتالیف  و هدایت تحصیلی گفت: مازندران  در بحث هدایت تحصیلی و آگاهی بخشی به خانواده ها تا امروز بهترین عملکرد را در کشور داشته است.

نظری با اشاره به افتخارات کشور ی آموزش وپرورش مازندران خاطر نشان کرد: ما به دنبال کمیت نیستیم بلکه تمامی فعالیت‌های مدیران ستادی و مدارس استان را به صورت شفاف منعکس می‌کنیم تا وسعت برنامه‌ها و طرح‌های مدیران شهرستان‌ها و مناطق مشخص گردد.

وی در ادامه به استقرار پایه دوازدهم و سازماندهی و بهسازی نیروی انسانی با توجه تحولات نظام آموزشی  اشاره کرد و گفت: میزان نیاز به نیروی انسانی در دروس مختلف مشخص شده است و  سازماندهی به شکل عملیاتی در شهرستان ها  ومناطق  در حال انجام است.

معاون آموزش و پرورش مازندران ضمن تاکید بر اهمیت هدایت تحصیلی و  حضور دانش آموزان در هنرستان ها و مهارت آموزی  بیان کرد:امروزمسئله اشتغال به عنوان یک دغدغه و اولویت دردستورکارمدیران ارشد کشوری بوده و یکی از راههای برون رفت ازآن تقویت رشته های فنی وحرفه ای وکارودانش درهنرستانها می باشد.

وی افزود:البته در سال های اخیر گرایش و علاقمندی بیشتری برای حضور دانش آموزان  در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بوجود آمده است که البته هنوز در موضوعاتی چون افزایش و به روز رسانی  امکانات هنرستانی جای کار دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل با اشاره به اینکه در سال ۹۸ دو کنکور برای فارغ التحصیلان نظام جدید و پیش دانشگاهی برگزار خواهد شد، گفت: دانش آموزانی که در امتحانات  نهایی  نمرات مناسبی اخذ نکردند می توانند در این امتحانات برای باردیگر شرکت کنند.

وی تأکید کرد: اول مهر، نوروز تعلیم و تربیت است و پروژه مهر نماد مدیریت، برنامه‌ریزی، سازماندهی و ارزشیابی در سطح مدارس می‌باشد و شورای پروژه مهر نیز به دنبال حرکت و تلاش در راستای فراهم نمودن فضای مناسب و مطلوب برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌باشد.

دبیر شورای پروژه مهر آموزش و پرورش مازندران از مدرسه محوری ، مهارت آموزی و توسعه مشارکت به عنوان شعار سال پروژه مهر  بیان کرد و افزود: ارتقای رویکرد فرآیند تعلیم و تربیت و همچنین توسعه شاخص‌ها در راستای هدایت تحصیلی و جذب مشارکت  به عنوان عناصر مهم در تبلور شعار سال ضروری است که باید مورد توجه مدیران ستادی و مدیران مدارس قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت : همچون سال گذشته  بر اساس تصمیم شورای پروژه مهر و نیاز استان مازندران، کارگروه جدیدی تحت عنوان فرهنگی و ورزشی با مشارکت معاونین پرورشی – فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت به کارگروه‌های شش گانه سال گذشته اضافه شد تا با درایت و مدیریت صحیح کارشناسان این دو حوزه، اولویت‌های بخش فرهنگ، بهداشت و ورزش به صورت ویژه مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.