به گزارش برترین خبر ، رضا فلاح دکترای حسابداری مدیریت در گفت و گو با ایسنا مازندران اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب امسال را به نام ” حمایت از کالای ایرانی ” که تسلسلی از نام های قبلی در سال های گذشته دارد، نامیده است که طبق فرمایشات ایشان یک اتفاق سیاسی و اقتصادی بوده که برای رسیدن به این امر همت همه مسئولان و تمامی سیاستگذاران و تلاش مضاعف را با هدف مشترک می طلبد وباید فرهنگ سازی صورت گیرد.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد چالوس حمایت از کالای ایرانی را یک رویداد بزرگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: کلیه مصوبات، بخش نامه ها، آئین نامه های وزارت امور دارایی که دراین بخش فعالیت دارند باید همسو با این موضوع گام بردارندو همچنین کیفیت کالای ایرانی از جانب تولید کنندگان هم باید مدنظرقرار گرفته و به نوعی در راستای مشتری مداری گام های مثبت برداشته شود.

وی در ادامه با بیان حمایت از کالای ایرانی بوی استقلال از وابستگی های مادی را می دهد افزود: با اجرای شعار سال ۹۷ و تولید کالای با کیفیت تراز تجاری مثبت در حوزه صادرات و واردات به وجود خواهد آمد و بیکاری که مهمترین و بزرگترین معظل جامعه است، با فرهنگ سازی و حمایت مسئولین کشوری واستانی مرتفع می شود.

فلاح با اشاره به سرمایه در گردشی که در کشور است اظهار کرد: با توجه به درآمد های خانوارها سرمایه در گردش به مسئولان خانواده ها تعلق خواهد گرفت که اگر صرف خرید کالاهای خارجی یا بیگانه شود این سرمایه از کشور خارج می شود.

وی افزود: اگر از کالای ایرانی  حمایت شود ، سرمایه در گردش در کشور ماندگار شده و از خانواده به خانواده دیگر منتقل می شود.

فلاح با بیان این که زیر ساخت های فراوان منابع طبیعی ، نفت، پتروشیمی همه می توانند در خدمت تولید کالای ایرانی باشد افزود: با تولید کالای ایرانی در داخل کشور صنایع متفاوتی نقش آفرینی خواهند کرد واگر اعتماد سازی از تمامی کالاهای ایرانی و رعایت کیفیت تولید صورت گیرد، معظل بیکاری جوانان کمتر و درآمدها هم در بین کشور تقسیم می شود که خود پیروزی بزرگ برای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با الگوبرداری از صنعت خارجی و استفاده از متخصصان داخلی  می توان گامی مثبت در ایجاد اشتغالزایی برداشت.

دکترای حسابداری و مدیریت یادآور شد: عقد قرارداد کالاهای مصرفی به دلیل کوتاه مدت بودن آن مناسب نیست اگر قراردادی با کشورهای خارجی بسته می شود در خصوص کالاهای سرمایه ای باشد به نفع کشور است/isna