به گزارش برترین خبر ، رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان نکا در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور است که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور همچنین حداقل ۶۰درصد از جمعیت مازندران را تحت پوشش خود قرار داده است.

علی صفائی ادامه داد: در ایران تعدد صندوق‌هایی مانند؛ صندوق بازنشستگی «کشوری»، «نیروهای مسلح»، «فولاد» و… وجود دارد، اما در سازمان تامین اجتماعی، بیشتر؛ کارگران و مردمی که در مجامع خصوصی کار می‌کنند تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند که فقط نقش نظارت را هم دارند و هم ندارند.

صفائی تصریح کرد: سیاست های دولت پس از انقلاب، باتوجه به منویات مقام معظم رهبری؛ که فرمود: «آحاد مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند وی افزود: با فرهنگ‌سازی‌هایی که در این زمینه ایجاد شده است، در چند سال گذشته، در دولت آیت‌الله رئیسی، افراد زیادی از شهرستان نکا تحت پوشش «بیمه فراگیر» قرار گرفته‌اند در بخش دانشگاه آزاد نیز، ۴ هزار و ۸۱۶ بیمه شده است

رئیس اداره مرکزی اجتماعی شهرستان نکا با با اشاره به اینکه، «کسی که بیمه نیست زنده نیست»، خاطرنشان کرد: متأسفانه «تبلیغات بیمه‌های سازمان اجتماعی» باقی مانده است و بخشی از مردم جامعه که طبق سیاست‌های دولت هستند. ، باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

صفائی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی این است که همه مردم را تحت پوشش قرار می دهند و ما را به نوعی بازتوزیع افقی می رسانند و از یک دسته از افراد حق بیمه دریافت می کنند و به دسته های دیگری می پردازند و همه افرادی که بازنشسته می شوند، بیمار و از کارافتاده هستند و یا خواهند شد یا اینکه خود فرد فوت می‌کند، خانواده‌ از این موهبت بهره مند میشوند

صفائی عنوان کرد : در آخرین جلسه کنفرانس بین‌المللی که در سانتیاگو شیکاگو برای تامین اجتماعی برگزار شد، گفته شد: «تامین اجتماعی یعنی رهایی از نیاز» که در سیره نبوی و علوی ما بسیار مشهود است.

رئیس اداره امور اجتماعی شهرستان نکا گزارش تشریح کرد،: گرد آوری امروز این است که رسانه با تبلیغات مستقیم به هدف ایجاد فرهنگ بیمه‌ای، اقشار مختلف مردم شهرستان را تحت پوشش بیمه قرار دهند و بیمه مخصوص عده‌ای را پوشش دهند.

معاون اداره مرکزی اجتماعی شهرستان نکا نیز در حاشیه این نشست گفت : در بیمه فراگیر، انواع بیمه‌ها به معرفی عشق می‌شود، که شما رسانه‌ها بازوی اصلی و توانمند در اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف هستند.

رضائی افزود: انواع بیمه‌های سازمان‌های اجتماعی شامل؛ خانه‌داری، مشاغل آزاد، دانشجویان، کارفرمایان صنفی، دختران خانه‌دار، فرزندانی هستند که بالای ۱۸ سال و حتی بالای ۱۵ سال نیز با ارائه گواهی رشد از دادگاه، می‌توانند ماهانه با پرداخت مبلغ ۸۰۰ الی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با انعقاد قرارداد با این اقدام کنند. سازمان تحت پوشش بیمه قرار دارد و حال و آینده‌ای را می‌کنند.

وی در پایان از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی خواست تا با اطلاع‌رسانی و کامل، احاد مردم را حمایت کنند تا حمایت از بیمه‌ی اجتماعی قرار بگیرند. شایان ذکر است: در پایان اهالی رسانه به بیان دیدگاه‌ها و تبادل نظر خود پرداختند

خبرنگار: مهناز قبادی

مدیرمسئول : هادی جوزن