به گزارش برترین خبر ، سید شمس‌الدین حسینی در اخطاری در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس به بررسی نحوه‌ رسیدگی به صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداختیم. در این جلسه آماری ارائه شد که ۸۰ درصد داوطلبین شوراهای شهر تایید صلاحیت شدند و تنها ۲۰ درصد از آن‌ها رد صلاحیت شده‌اند.

وی در ادامه مدعی شد: اما در حوزه انتخابیه بنده که استان مازندران است آمار چیز دیگری را نشان می‌دهد. در شهر شیرود ۷۰ درصد، در نشتارود ۶۵ درصد، در تنکابن ۴۰ درصد، در کلارآباد و سلمان شهر ۵۰ درصد و در عباس آباد ۴۷ درصد از داوطلبین رد صلاحیت شدند. حداقل ۳۶ درصد و حداکثر ۷۰ درصد از نامزدها رد صلاحیت شده‌اند. در شرایطی که ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها قرار داریم و مقام معظم رهبری برمشارکت حداکثری در انتخابات تاکید داشته‌اند با این نحوه احراز صلاحیت‌ها چگونه ما انتظار مشارکت حداکثری را داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این که ما چندین بار از نمایندگان در هیات مرکزی نظارت درخواست کردیم که تنها به استعلام‌ها اکتفا نکنند و مستندات را نیز بررسی کنند در عین حال مدعی شد: آمار رد صلاحیت شدگان نشان می‌دهد بررسی‌ها دقیق نبوده است. اگر کسی را به دلیل فساد رد صلاحیت کردیم باید حکم قانونی آن وجود داشته باشد.

حسینی اضافه کرد: درست است که باید دست افراد مفسد و ناپاک بریده شود اما بررسی صلاحیت‌ها باید براساس قانون باشد. انتظار می‌رود در رد صلاحیت افراد تجدید نظر شود.