به گزارش برترین خبر، حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: پاکی و ناپاکی معیار عزت و ذلت، درگیری، جنگ، خون ریزی
صلح و آسایش و امنیت است. توجه به پاکی ها از جمله پاکی لقمه، نگاه، فکر، اندیشه، خیال تاکید شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه خلق حادثه بزرگ چون حادثه عاشورا به ناپاکی ها بر می گردد، تصریح کرد: انسان پاک ِپرورش یافته در دامن پاک، انسان غیرتمند و شرافتمند است و هرگز دست بیعت به یک انسان ناپاک و بی شرافت و دور از غیرت ومردانگی نمی‌دهد و البته خداوند و رسول خدا هم نمی پذیرند که انسان با عزت و با شرف و پاکیزه دست بیعت به یک فرد ناپاک دهد.

امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه تربیت ناصالح و ناپاکی های نسل، عامل به وجود آورنده حادثه عاشورا شد، خاطرنشان کرد: افراد خبیث، ناپاک و آلوده به دامن چنین حادثه ای رو به وجود آوردند.

حجت الاسلام احمدی افزود: کسی که به کشتن پیامبران یا امامان معصوم علیهم السلام دستور می دهد به یقین حرامزاده اند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل نجات حر ابن یزید ریاحی حلال زاده بودنش بود که توانست از جنگیدن و کشتن وصیع پیامبر اجتناب کند.

امام جمعه شهرستان نور یادآور شد: تقابل جریان خانواده گرا و خانواده ستیز در طول تاریخ مخصوصا در آستانه ی عصر ظهور بیشتر است.

حجت الاسلام احمدی افزود: جریان حق و باطل برای اینکه بتوند حق را زمین گیر کند و از بین ببرد وارد حریم خانواده شد و خانواده ستیزی را به نمایش گذاشته اند و کشف حجاب و بی بند وباری ها یکی از راه های خشک کردن ریشه اصلی خانواده است.

وی با اشاره به سخنان پیامبر گرامی اسلام گفت: هر چه مومن تر شیعه تر خانواده گرا تر.هر چقدر عشق و حساسیت و غیرت به خانواده بیشتر باشد نشان از شیعه بودن و مومن بودن شماست.

امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: خانواده بانی ماموریت مهم و اساسی در آستانه ظهور عصر ظهور امام زمان (عج) است. چرا که جبهه دشمن تمام توانش را در تقابل با حق خانواده را هدف قرار گرفته‌است.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: روزگاری که تمدن غرب از انحتاط انقلاب جنسی سقوط کرده و به دوره ی وقیح حاکمیت قوم لوط رسیده است. جبهه حق باید در عرصه اخلاق مثل حیا عفاف و غیرت را جهت حفاظت از خانواده به صحنه بیاورد و بفرموده رسول گرامی اسلام در عالم، مقدس ترین نهاد خانواده است و هدف اصلی فتنه “زن زندگی آزادی” نابودی شریان حیاتی خانواده است.

حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: اربعین، نماد دین مداری عارفانه است.

وی تصریح کرد: سیل جمعیت عاشقان آقا اباعبدالله الحسین (ع) برای زیارت قبر مطهر آن حضرت به سوی کربلا حرکت کردند و حرکت می کنند و عده ای هم برای خدمت به زائرین موکب ها برپا می کنند و در مسیر نجف تا کربلا چه از جاده اصلی چه غیر اصلی هر کسی به هر اندازه ای که توان دارد در خدمت زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه بهترین صفت اهل تقوا خدمت به زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) است، خاطرنشان کرد: در شهرستان نور هم طی سنوات گذشته برای جاماندگان اربعین برنامه ریزی شده تا در مسیر مشخص شده برای عرض ادب به ساحت آقا اباعبدالله الحسین (ع) پیاده روی کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه امام حسین(ع) نجات غریق است،تصریح کرد: امام حسین (ع) اسلام و مسلیمن و همه سرزمین را نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) جرات مبارزه با طاغوت، ظالم و ستمگر را نشان داده است.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: پس از حادثه کربلا قیام ها شروع شد از سال ۶۱ هجری قمری تا سال ۲۵۰ هجری قمری بیش از ۱۵ قیام علاوه بر اعتراض ها در سراسر عالم آن روز رخ داده است و تا به امروز ادامه دارد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه به رییس علی دلواری مبارز دوره استعمار است، گفت: ثروت انگلیس، اروپا ،فرانسه و آلمان برای کشورهای دیگر است.

وی بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان ادامه داد: تمجید از عملکرد دولت، کارهای زیر بنایی، رشد شاخص های اقتصادی، ارتباط با کشور دنیا در سیاست خارجی، مسائل معیشتی، ضعف اطلاع رسانی هنرمندانه، اشتغال، رشد تولید، ثبات بازار، کاهش تورم، ثبات نرخ ارز و تکمیل پروژه های ناتمام و غیره از جمله سخنان گهربار ایشان بود.

امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: پس از مستقر شدن دکتر حسینی پور، استاندار مازندران جهش خوبی در عرصه های تولید و مختلف در این استان رخ داده است.