به گزارش برترین خبر،  سعید کهنسال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه جهاد تبیین یک فریضه قطعی و لازم است گفت: اگر نظام آموزشی و تربیتی بر پایه اصول و خط مشی نباشد، حاصل آن ناکارآمدی و ناهنجاری در سطح جامعه خواهد بود.

کهنسال با اشاره به اینکه یک کار خلاقانه با نگاهی ساده، توانایی حل مشکلات بزرگ حاکم در جامعه را دارد اظهار کرد: تشکیل قرارگاه مجازی رسانه ای که به حوزه روایتگری و تولید محتوا می پردازد به نوعی حرکت در مسیر تحقق جهاد تبیین بوده که حرکتی رو به جلو و با کیفیت بالا است.

وی همکاری و یکپارچگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم دانست و افزود: در جامعه ای که فرهنگ ایثار و شهادت با دیدگاه قرارگاهی، کار گروهی و استفاده بهینه از همه ظرفیت ها نهادینه شود شاهد اثرگذاری بالا در رسیدن به اهداف مدنظر و زندگی مطلوب در سطح جامعه خواهیم بود.

این مسؤول با اشاره به لزوم هم افزایی و همگرایی تمامی دستگاه های اجرایی کشور و مردم در راستای اجرای بند (ک) تبصره (۹) عنوان کرد: در حال اتمام تدوین سند ۲۰ ساله ایثار و شهادت و در اختیار قرار دادن آن برای تمامی دستگاه های اجرایی کشور هستیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: این ارگان به تنهایی خیمه گاه و متصدی فرهنگ ایثار و شهادت نیست، بلکه همکاری همه جانبه تمام ارکان نظام و مردم را می طلبد.

کهنسال فرهنگ ایثار و شهادت را تنها راه مقابله با اقدامات دشمنان و حاکم کننده امنیت جامعه دانست و ادامه داد: تخصیص بودجه یک درصدی به ادارات و دستگاه های اجرایی نیاز به یک جمع بندی دقیق دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

این مسؤول از دستور کار قرار گرفتن اختصاص ۲۰ درصد از یک درصد بودجه ها برای رفع مشکلات موردی جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی با هدف تقاضا محوری و تحقق بودجه یک درصدی نیاز به تبدیل استعداد های نظری به عملی داریم.

وی به لزوم جمع آوری دست نوشته و وصیت نامه های شهدا تأکید کرد و افزود: بیان خاطرات والدین شهدا در دیدار های با جامعه ایثارگری که اثر گذاری بالایی دارند در دستور کار و اجرا است.

کهنسال به برگزاری مراسمات تجلیل از مقام والای شهدا اشاره کرد و افزود: این مراسمات در واقع تجلیل از آرمان های شهدا و دستاوردهای انقلاب است که نتیجه آن زنده و پویا نگه داشتن جامعه است.