به گزارش برترین خبر ، مدیر آموزش و پرورش نورگفت: همانا توجه به جایگاه کتاب در نظام آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و کتاب باید در متن برنامه‌های آموزش و پرورش باشد نه در حاشیه آن .

احمد گرجی مدیر آموزش و پرورش نور با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در مدرسه‌ عنوان کرد: اگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی بخواهد در کشور گسترش یابد که در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره شده است، یکی از کانون‌های اصلی آن مدرسه‌ها و آموزش و پرورش است.

وی افزود: سه کانون خانواده، مدرسه و رسانه در بحث کتاب و کتابخوانی نقش اصلی را بر عهده دارند. از این رو در دوره فعلی و با همین نگاه توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شده است.

گرجی گفت:از این رو آموزش و پرورش یک نهاد اصلی برای گسترش کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود.

گرجی ضمن تاکید بر گسترش دسترسی به کتاب در مدرسه‌ها گفت: تلاش خواهیم کرد دسترسی به کتاب را وسیع‌تر کنیم تا دانش‌آموزان راحت‌تر با کتاب ارتباط برقرار کنند و در این راستا چندین اقدام انجام شده است. این جمعیت با این پتانسیل، یک جمعیت و یک فضای در اختیار است که یک ویترین برای نمایش کتاب و فرهنگ سازی در این حوزه محسوب می‌شود.

گرجی افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموزان را با دوستی همچون کتاب که این روزها از جانب رسانه‌های خوش‌آب و رنگ تهدید می‌شود، آَشتی دهیم.