به گزارش برترین خبر ، محمد احمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور ضمن ابراز خرسندی از برگزاری آزمون سراسری سال ۹۷ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور اظهار کرد: تمامی تمهیدات و امکانات برای داوطلبین و همچنین مکانی برای استراحت والدین فراهم شده است تا هم داوطلبین و هم خانواده ها این چند ساعت را در محیطی به دور از استرس به اتمام برسانند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور تصریح کرد: امسال از مجموع هزار و ۲۴۰ داوطلب ، در رشته های مختلف علوم انسانی با ۳۰۸ داوطلب و گروه ریاضی و فنی با ۱۸۴ داوطلب و علوم تجربی با ۵۳۹ شرکت کننده و زبان خارجه با ۱۵۷ نفر و همچنین هنر با ۵۲ داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و عصر در این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به این که دانشگاه آزاد هم سهمی در این کنکور از رشته های دانشگاهی خود که با کنکور هستند خواهد یادآور شد: با توجه به ای نکه اکثر رشته های دانشگاه آزاد بدون کنکور هستند ولی حدود ۱۰ درصد از این داوطلبین در دررشته های با کنکور دانشگاه آزاد اسلامی جذب می شوند.

وی یادآور شد : در شهرستان نور دواطلبینی که از طریق کنکور سراسری موفق به کسب رتبه نشدند ، در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به جهت تجهیزات و امکانات و اعضای هیات علمی با تجربه انتخاب می کنند.

*کنکور سراسری حساس ترین روزهای رندگی جوانان است

علی شادمان فرماندار شهرستان نور نیز در گفت وگو با ایسنا مازندران با آرزوی موفقیت برای داوطلبین کنکور سراسری ۹۷ اظهار کرد: کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین و حساس ترین روزهای زندگی جوانان است که سرنوشت و آینده آنان رقم می خورد.

فرماندار شهرستان نور ضمن تشکر از مجموعه دانشگاه در برگزاری آزمون تصریح کرد: طی بازیدی که از نقاط مختلف آزمون به عمل آمد ، طبق تمهیداتی که از قبل در سطح شهرستان دیده شد و ایجاد فضای آرام و آمادگی همه موقعیت ها هم از فضای محیطی و هم امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار داده است و پشتیبانی همه جانبه آزمون برگزار شده است.

*نتیجه تلاش دانش آموزان در این آزمون ثمر می دهد

کوروش حسین زاده مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیزیادآور شد: نتیجه زحمات دانش آموزان در طول سال های تحصیل، تلاش صادقانه معلمان در مدارس و همچنین زحمات چند ساله والدین در این آزمون ثمر می دهد.

وی ضمن تقدیر به جهت فراهم آوردن فضای آرام آزمون و امکانات رفاهی هم برای داوطلبین و هم والدین ، افزود: امیدواریم دواطلبین در رشته و دانشگاه های مورد علاقه خود قبول شوند.

آرمان محمدی داوطلب رشته ریاضی که اولین سال شرکت در کنکور را تجربه کرده است در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: روزانه به طور متوسط ۱۰ ساعت وقت خود را به درس خواندن اختصاص می داد و سعی کرد با توجه به اندوخته های خود تست ها به جز ۱۰ تا را پاسخ دهد و همچنین او از کلاس های کمک آموزش دیفرانسیل برای کسب موفقیت آزمون استفاده کرده است.

آقای قاسمی از چمستان  یکی از والدین داوطلب ها از فراهم آوردن محیطی امن و آرام در منزل و گرفتن مشاوره از متخصصان و دادن روحیه به فرزندپسر خود حمایت همه جانبه را به عنوان یک پدردر حق پسر ادا کرد تا فرزندش در این آزمون به موفقیت دست یابد.

خانم محمدی که خود لیسانس حسابداری رادارد برای دادن انگیزه به پسرش که داوطلب کنکور رشته ریاضی است در سر جلسه کنکور حاضر شد و با او آزمون داد و همچنین فراهم کردن جوی آرام در منزل و کلاس های قلم چی و فوق برنامه از دیگر اقدامات این مادر دلسوز برا ی  موفقیت فرزند خود انجام داده است.

گفتنی است در این آزمون که امروز پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی این آزمون را جهت رفاه حال داوطلبین و خانواده ها پوشش دادند.

همچنین نیروهای هلال احمر مستقر در دانشگاه به یکی از داوطلبین که به علت استرس زیاد در پایان زمان کنکور دچار فشار بالای ۱۴ شده بود خدمات رسانی انجام داد.

گزارش از زینب تذکاری